e-Nabız MEDULA Entegrasyonu Güncelleme Tarihi: 04 Ekim 2019

Bilindiği üzere; Bakanlığımız ile Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) arasında yapılan ortak çalışma çerçevesinde 27 Nisan 2019 tarihinden sonra takip alınan hastalar için e-Nabız Sistemine gönderilen veriler, SGK MEDULA Sistemi faturalandırma aşamalarında kontrol edilmektedir.
Bu kapsamda, Bakanlığımız Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü tarafından çeşitli duyurular yapılmış olup, HBYS firmalarına yönelik olarak da periyodik olarak eğitimler düzenlenmiştir.

Konuya ilişkin sağlık tesislerimizden sık gelen sorulara  ve cevaplara aşağıda yer verilmiştir.

Soru : MEDULA Fatura Kaydı Yaparken Aşağıdaki Hata Mesajını Alıyorum.

ILAC_1234 hizmet sunucu referans numaralı işlem Sağlık Bakanlığı E-Nabız sisteminde bulunmamaktadır. Lütfen E-Nabız sisteminden kontrol ediniz

Cevap : e-Nabız birimi tarafından  yazılım firmalarına MEDULA bildirimlerinin durumunu sorgulayabileceği yardımcı servis hazırlanmıştır. (SGKHizmetSorgulama)

SGK Hizmet Sorgulama servisinden işlemin başarılı olarakMEDULA Sistemine iletildiğinden emin olun.

Soru :  Diş ,FTR , ESWL , Diyaliz gibi özellikli işlemler 10.000 kota kuralına tabi midir?

Cevap : Diş , FTR , ESWL ve Diyaliz işlemleri kota kuralına tabi değildir.

Soru : Id HashTC Dönüşümü Yapılırken Hata Alındı nasıl çözerim?

Cevap: 101 Hasta Kayıt Paketi içerisideki HASTA_TIPI  , SKRS objesinin vatandaş kayıt , yabancı kayıt veya yenidoğan kayıt olarak gönderilmesi gerekmektedir.

Vatandaş kayıt için HASTA_KIMLIK_NUMARASI dolu olmalıdır.

Yabancı Kayıt için YABANCI_HASTA_KIMLIK_NUMARASI dolu olmalıdır.

Yenidoğan kayıt için ANNE_KIMLIK_NUMARASI dolu olmalıdır.

Hasta Tipi Kimliksiz veya Vatansız Kayıt olan kişilerde Id Hash TC Dönüşümü yapılmamaktadır, hatası dönülmektedir.

Soru : Donor alıcılarının medula hizmet bildirimi nasıl yapılmalıdır?

Cevap : e-Nabız Sistemi 101 Hasta Kayıt Paketi içerisindeki DONOR_ALICI_KIMLIK_NUMARASI bilgisi dolu ise e-Nabız sistemi tarafından işlemlere ait SGK bildirimleri DONOR_ALICI_KIMLIK_NUMARASI üzerinden yapılmaktadır.

Soru : SGK Hizmet Sorgulama yardımcı servisinden SUT Kodu Hatalı Tanımsız SUT kodu hatası dönüyor ne yapmayalım?

Cevap: e-Nabız sistemine gönderilen SUT kodu kontrol edilmelidir. SGK tarafından yayınlanan SUT kodu tablosunda ilgili kodun varlığı kontrol edilmelidir.


İletişim
Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü
Veri Yönetimi Dairesi Başkanlığı
e-Nabız Sağlık Birimi 

e- Nabız Sistemine Veri Gönderimi Hakkında Duyuru pdf

e-Nabız - Medula Entegrasyonu.pdf

e nabız algoritma.pdf

 

 


Paylaş